Den pædagogiske læreplan

Her kan du læse Grønnedalens læreplan

Hvem er vi?

Grønnedalen er en integreret daginstitution normeret til 30 vuggestuebørn og 60 børnehavebørn. Institutionen er beliggende på Søndermarken i det sydlige Vejle. I Grønnedalen har vi 3 vuggestuegrupper og 2 børnehavegrupper.
Grundet et højt børnetal i vores børnehave, har vi lånt et stuehus af Solsikkens Fritidscenter, hvor der dagligt er en gruppe børn. To gange ugentligt er det vores kommende skolebørn, der er på Bygden.

Grønnedalen er et godt og trygt sted at være og vi har fokus på at styrke børnenes udvikling gen-nem leg og læring, hvor børnene skal føle sig set, hørt og mødt.
Vi prioriterer forældresamarbejdet højt, hvilket ses i den daglige dialog, i forældrebestyrelsesarbej-det og ved forældrearrangementer.

Grønnedalen:
Grønnedalen ligger i boligforeningen AABs byggeri i Løget Center. Her har vi 3 vuggestuegrupper og 2 børnehavegrupper.
Grønnedalen er beliggende midt i et naturskønt område med både skov, dal og bæk tæt på, hvilket vi flittigt benytter.

Udvidet familiesamarbejde:
I Grønnedalen arbejder vi familieorienteret og vi vægter familiesamarbejdet højt. Vi ser forældre som vores vigtigste sparringspartnere. Vi har en god og åben atmosfære hvor nøgleordene i mødet med både børn og familier er tryghed, tillid, nærvær og respekt. Vi inddrager alle forældre i deres børns udvikling og trivsel. Vi prioriterer tiden til både den strukturerede og den spontane samtale højt. Vi vil gerne bidrage med råd og vejledning omkring jeres barns trivsel og udvikling eller andet som kan have betydning for jer at snakke om.

 

Pædagogisk grundlag

Arbejdet med læreplanerne i Grønnedalen

Læreplaner skal give børnene rum for leg, læring og udvikling. Vi arbejder med de pædagogiske læreplaner på mange niveauer og ud fra forskellige vinkler. I vores forståelse af pædagogisk kvalitet, handler det om at tilrettelægge de pædagogiske aktiviteter så hele børnegruppen tilgodeses bedst muligt.
Det kan medføre, at børnene deltager i en eller flere aktivitetsgrupper, alt afhængigt af hvad det enkelte barn har behov for, eller hvor et barn kan være en god rollemodel for andre børn.

De seks læreplanstemaer

Evalueringskultur

Evalueret juni 2023